Rozwojowe plany na 2019 – zaproszenie do uważnego przeżycia nowego roku

Po grudniowym, osiędbaniowym wyzwaniu nawiedziła mnie pewna refleksja. Po co czekać z wprowadzaniem konkretnych zmian w swoim życiu do jakiegoś określonego momentu w czasie, aby w tym jednym miesiącu nagle wywracać swoją rzeczywistość do góry nogami? Czy nie lepiej świadomie przeżyć każdy z danych nam miesięcy? 

W związku z powyższym w mojej głowie zrodził się pomysł, aby zaprosić was do wspólnego, uważnego przeżycia nowego roku, w którym każdy miesiąc posiada swój motyw przewodni.

Nie jestem osobą, której wszystko przychodzi z łatwością, a motywacja utrzymuje się niezmiennie na cudownie wysokim poziomie. O wiele łatwiej realizować mi własne cele, gdy posiadam wsparcie – w bliskich, w przyjaciołach, czy choćby dedykowanej grupie na facebooku. Widząc sukcesy innych, czytając ich historie i obserwując postępy – sama zyskuję energię do działania. Macie podobnie? Jeśli tak, czemu nie moglibyśmy stworzyć sobie takiej właśnie samowspierającej społeczności tutaj? :)

Założenia projektu są proste – każdemu miesiącowi przyświeca inne hasło i misja. W każdym skupiamy się tylko na tej jednej rzeczy, intensywnie pracując nad zmianą w danym obszarze.

Z mojej strony, co miesiąc, możecie spodziewać się darmowych materiałów do samodzielnej pracy, które pomogą wam wdrożyć pożądane zmiany na stałe.

I tak, w moim zamyśle (może trochę przekornie) styczeń stał się miesiącem uważności, a nie planowania i wyznaczania noworocznych celów. Wierzę, że wykształcenie nawyku pielęgnowania uważności w codziennych czynnościach, pozwoli wam z większym wewnętrznym spokojem i poczuciem równowagi wejść w ten nowy rok, a tym samym – z większą samoświadomością pokierować swoimi działaniami w kolejnych miesiącach.

STYCZEŃ MIESIĄCEM UWAŻNOŚCI

Uważność możemy pielęgnować na co dzień na kilka sposobów. Celem rozwijania w sobie uważności jest częstsze, świadome przeżywanie tej konkretnej chwili, dziejącej się teraz.

Zauważyliście, że wasz umysł rzadko kiedy przebywa w teraźniejszości? Zazwyczaj bardzo lubi wędrować, albo eksplorując zakamarki naszej przeszłości albo wybiegając w przyszłość, próbując przewidzieć, co nas wkrótce spotka. Trudno mu się dziwić – w obecnej erze przebodźcowania i wiecznej pogoni za sukcesem, ciężko mu zwyczajnie wyhamować, odłączyć się, odpocząć. Naszym zadaniem jest mu w tym pomóc, aby nie doszło do przegrzania systemu. ;)

Dlaczego jeszcze warto medytować? Obszerną odpowiedź na to pytanie (opartą na wynikach badań) znajdziecie w tym artykule. Korzyści jest naprawdę wiele: od redukcji odczuwanego bólu fizycznego i ogólną poprawę samopoczucia psychicznego, po lepsze radzenie sobie z napięciem i stresem w codziennym życiu.

Jakie działania można wprowadzić do swojej codziennej rutyny w ramach tego miesiąca?

  • codzienną medytację (w moim wypadku jest to 10 minut dziennie, najczęściej przed snem, z użyciem aplikacji Headspace),

  • uważne spożywanie posiłków (bez towarzystwa telefonu i telewizji),

  • spacery bez telefonu/słuchawek/innych technologii,

  • uważne wykonywanie codziennych czynności, np. zmywanie naczyń bez jednoczesnego słuchania podcastu w tle (nasza uwaga skupiona jest tylko na jednej rzeczy, aktywujemy jak największą ilość zmysłów w trakcie jej wykonywania – zwracamy uwagę na fakturę branych do ręki rzeczy, temperaturę wody, itp.),

  • tworzymy uważne rytuały (np. chwila dla siebie TYLKO z kubkiem ulubionej herbaty).

Powyższe punkty mają stanowić pewną inspirację, ewentualny punkt wyjścia do zmian w waszym stylu życia. Możecie wprowadzić do niego dowolną ilość powyższych aktywności, a także wymyślić swoje własne propozycje. Pamiętajcie jednak, by mierzyć swoje siły na zamiary, zwłaszcza na początku.

Aby łatwiej było wam śledzić swoje postępy, stworzyłam dla was prosty habit tracker do pobrania na ten miesiąc:

POBIERZ DARMOWY HABIT TRACKER NA STYCZEŃ

 

Wiem, że startujemy z poślizgiem, ale wychodzę z założenia, że lepiej zacząć wdrażać zmiany w połowie miesiąca, niż czekać z nimi do pierwszego.

KALENDARZ NA NAJBLIŻSZE PÓŁ ROKU

W ramach wyzwania zaplanowałam motywy przewodnie na najbliższe pół roku. Jeśli chcielibyście wpłynąć na bieg projektu – gorąco zachęcam was do dzielenia się swoimi sugestiami na kolejne sześć miesięcy. Nad jakimi obszarami chcielibyście pracować od lipca do grudnia?

 

LUTY – miesiącem BLISKOŚCI

MARZEC – miesiącem MINIMALIZMU

KWIECIEŃ – miesiącem OBDAROWYWANIA

MAJ – miesiącem OSIĘDBANIA I SAMOMIŁOŚCI

CZERWIEC – miesiącem ZERO-WASTE

 

Brzmi interesująco? Jeśli chcecie wziąć udział w wyzwaniu i podzielić się z innymi swoimi działaniami, np. na Instagramie – koniecznie oznaczcie swoje zdjęcia #uważny2019, byśmy mogli łatwo znaleźć siebie nawzajem.

A jeśli chcesz otrzymać dodatkową dawkę motywacji – dołącz do mojego Kryzysowego Newslettera:

* pole obowiązkowe



Z początkiem każdego miesiąca otrzymasz ode mnie mailowe powiadomienie o nowym motywie na dany miesiąc wraz z linkiem do ściągnięcia darmowych materiałów. Przy zapisie dostaniesz ode mnie również ebooka, pt. Kryzys 25-latka w pigułce.

Jak podoba wam się taka wizja uważnego przeżycia tego roku? Który motyw przewodni podoba wam się najbardziej?

(Visited 219 times, 11 visits today)

PRZECZYTAJ TAKŻE