CO MNIE CZEKA W 2018 ROKU? MOJE CELE I POSTANOWIENIA

comnieczeka2018

Poprzedni rok minął mi pod hasłem nowych początków. 2018 ogłaszam czasem stabilizacji.

2017 rok był jednym z najlepszych i najintensywniejszych. Organizacja ślubu i wesela, zmiana pracy, założenie firmy, nowa wizja tego miejsca, liczne wyjazdy – to wszystko złożyło się w piękne chwile i owocne wyzwania, nie żałuję żadnej z podjętych decyzji, z przyjemnością wracam wspomnieniami do wielu momentów z ostatnich dwunastu miesięcy.

Jednak obecnie moje ciało i umysł potrzebują spokoju i równowagi.

Dobrze jest się nie zatrzymywać, osiągać kolejne cele, skreślać z satysfakcją punkty z bucket listy. Nie zamierzam już jednak narzucać sobie zbyt wiele w tym samym czasie, jak to często zwykłam robić w zeszłym roku.

Na czym w takim razie zamierzam się skupić w najbliższym czasie? Chcę złapać oddech. Zadbać o swój stan umysłu. Zaopiekować się swoim zmęczonym ciałem.

Jak?

MOJE CELE NA 2018 ROK

 1. ROZPOCZĄĆ WŁASNĄ PSYCHOTERAPIĘ

Jest to cel, którego nie udało mi się w pełni osiągnąć w zeszłym roku. Tak, jak pisałam wam w moim osobistym podsumowaniu  – skończyło się na jednej wizycie, z powodu braku “chemii” pomiędzy mną a wybraną terapeutką. Kontynuuję zatem poszukiwania.

 2. DBAĆ O RELACJE 

Mam poczucie, że przez nawał obowiązków i wyzwań zaniedbałam w minionym roku wiele swoich ról – partnerki, córki, siostry, przyjaciółki. Tym razem, chciałabym częściej wychodzić z inicjatywą, uważniej słuchać, stawiać na prawdziwie jakościowy czas z bliskimi.

 3. PODCHODZIĆ DO SWOJEGO CIAŁA Z SZACUNKIEM I TROSKĄ

Taki stosunek do siebie znaczy dla mnie zadbanie o odpowiednią, czystą dietę, regularną aktywność fizyczną w ulubionym wydaniu, wsłuchiwanie się w potrzeby swojego ciała (np. zwalnianie tempa, kiedy tego potrzebuje), jego intensywną codzienną pielęgnację, itp.

 4. WPROWADZIĆ DO CODZIENNEJ RUTYNY TRENING UWAŻNOŚCI

Podejść do treningu uważności i medytacji miałam już wiele. Wciąż borykam się z uciekającymi myślami, czy nierównym oddechem. Mimo tego, zauważam kojący wpływ codziennej 10-minutowej medytacji na moją psychikę. Od teraz chciałabym praktykować ją 2 razy dziennie po 10 minut, rano (medytacja z kubkiem zielonej herbaty) i wieczorem (przed samym snem).

PRZECZYTAJ TAKŻE:

Dlaczego warto medytować? 10 ciekawostek na temat MEDYTACJI UWAŻNOŚCI – MINDFULNESS

Moje 3 ulubione ćwiczenia medytacyjne

 5. KONTYNUOWAĆ PROWADZENIE DZIENNIKA WDZIĘCZNOŚCI

Więcej o moich doświadczeniach z codzienną praktyką wdzięczności pisałam tutaj: DZIENNIK WDZIĘCZNOŚCI – wrażenia po miesiącu prowadzenia.

Wiecie, że uwielbiam wszelkie plannery, notatniki, itp. Staram się ich nie chomikować, a z każdego nabytego zrobić jakiś pożytek. Na chwilę obecną korzystam z gotowego plannera (który dostałam pod choinkę, a jego personalizacja jest niezwykle urocza), dziennika wdzięczności oraz mojego pierwszego bullet journala, który mało przypomina arcydzieła z YouTube, czy Pinteresta, ale pozwala mi na prowadzenie tzw. habbit trackera oraz mood trackera.

IMG_5748

 6. MIEĆ CZĘSTSZY KONTAKT Z NATURĄ

Na mojej liście znalazło się m.in. ponowne zdobycie Babiej Góry, ogólnie więcej weekendowych wypadów na szlaki, ale również częstsze korzystanie z zielonych terenów w mieście, których jest w Krakowie dość sporo.

 7. CZĘŚCIEJ OBCOWAĆ ZE SZTUKĄ

Pod różnymi postaciami, jak i częstsze próby tworzenia swojej własnej.

 8. MONITOROWAĆ SWÓJ NASTRÓJ

Każdy ma gorsze i lepsze dni, ale gdy obniżony nastrój lub zmęczenie utrzymuje się dłużej niż zwykle, warto zacząć obserwować swoje samopoczucie i pojawiające się emocje. Od kiedy się utrzymuje? Co może być jego powodem? Przyczyn może być bardzo wiele, od przyjmowanych leków po stres związany z ważnym spotkaniem w pracy. Aby móc jemu zaradzić, trzeba poznać źródło.

9. ODWIEDZIĆ JAPONIĘ

Planowanie w toku. Mam nadzieję, że wszystko pójdzie po naszej myśli i uda nam się sfotografować kwitnące wiśnie, zabawić się na karaoke oraz spróbować prawdziwej japońskiej kuchni.

10. SLOW PORANKI I OFFLINE WIECZORY

Medytacja, książka i brak kontaktu z telefonem czy komputerem jako idealny sposób na rozpoczęcie i zakończenie dnia.

Jakie postanowienia znalazły się na waszych listach? Co w 2018 roku będzie dla was priorytetem?

(Visited 307 times, 5 visits today)

PRZECZYTAJ TAKŻE