Maj miesiącem osiędbania | Wyzwanie #uważny2019

Maj jest dla mnie zawsze nowym początkiem. To w tym miesiącu obchodzę swoje urodziny, dlatego traktuje go trochę jak takie kolejne wejście w nowy rokJest to dla mnie wyjątkowy czas podsumowań, refleksji nad sobą i swoim życiem, ale przede wszystkim czasem, w którym mogę skupić się na sobie. Do tego samego chciałabym zachęcić w tym miesiącu również ciebie.

Jeśli czytasz te słowa w dniu publikacji tego wpisu, ja (mam nadzieję!) znajduję się właśnie w samolocie do San Francisco. Jest to kolejna po Japonii podróż marzeń, która szczęśliwym trafem wypadła nam właśnie w maju. Podróże są dla mnie bardzo ważną, tą luksusową częścią mojej osiędbaniowej rutyny. Cieszę się, że ze względu na charakter mojej pracy, mogę sobie na nie pozwolić w dowolnym terminie. Nic nie relaksuje mnie tak bardzo, ale też nie stwarza lepszych warunków do samopoznania i rozwoju (no może na równi z psychoterapią własną) jak właśnie podróże.

Nie mogłam lepiej rozpocząć miesiąca, któremu przyświeca hasło psychicznego i fizycznego osiędbania. Chciałabym, żeby dla ciebie był to czas równie wyjątkowy, w którym postawisz się u siebie w końcu na pierwszym miejscu. Daj wybrzmieć swoim potrzebom. Pamiętaj, że dbanie o siebie nie jest równoznaczne z egoizmem.

Myśląc o osiędbaniu i miłości do samej siebie, dźwięczą mi czasem w głowie słowa pisarza Andrew Matthews’a:

 

Zdrowa miłość do samego siebie oznacza, że nie czujemy przymusu, aby tłumaczyć się przed sobą lub innymi, dlaczego jedziemy na wakacje, dlaczego śpimy dłużej, dlaczego kupujemy sobie nowe buty, dlaczego rozpieszczamy siebie od czasu do czasu. Czujemy się komfortowo robiąc rzeczy, które dodają wartości i piękna do naszego życia.

 

Chciałabym, aby ten cytat wracał również do ciebie, gdy poczujesz wyrzuty sumienia w trakcie robienia dla siebie czegoś dobrego. A teraz… pora przejść do dzieła!

Z okazji moich 27 urodzin, proponuję ci 27 osiędbaniowych działań na ten miesiąc w trzech kategoriach:

ZDROWE I ZADBANE CIAŁO

 1. Podstawowe badania okresowe + w zależności od płci: wizyta u ginekologa lub urologa.

 2. Dietetyczny przegląd – wyeliminowanie jedzenia, które nie służy zdrowiu. Opracowanie tygodniowego planu posiłków.

 3. Wybór aktywności fizycznej, która nie będzie przykrym obowiązkiem (trening min. trzy razy w tygodniu).

 4. Raz w tygodniu – dzień SPA na własnych, ulubionych zasadach (u siebie lub poza domem).

 5. Pokonanie 10 tysięcy kroków każdego dnia.

 6. Codzienny, nawet krótki, ale uważny spacer na świeżym powietrzu.

 7. Opracowanie porannej i/lub wieczornej pielęgnacyjnej rutyny.

 8. Odstawienie szkodliwych używek.

 9. Leczniczy masaż całego ciała.

 

ROZWÓJ I POCZUCIE SENSU

 10. Przeczytanie min. trzech książek z rozwojowym potencjałem.

 11. Nauczenie się jednej nowej rzeczy.

 12. Założenie rozwojowego dziennika.

 13. Rozpoczęcie projektu niezwiązanego z pracą zawodową.

 14. Samotna podróż.

 15. Stworzenie listy życiowych marzeń i celów (bucket list).

 16. Zrobienie rzeczy, na którą dotychczas brakowało odwagi.

 17. Stworzenie fizycznej mapy marzeń (vision board).

 18. Znalezienie mentora (online lub poza siecią).

 

PSYCHICZNY DOBROSTAN

 19. Codzienna medytacja.

 20. Pielęgnowanie uważności w codziennych czynnościach – praktykowanie bycia tu i teraz.

 21. Aktywna walka ze stresem za pomocą ruchu, relaksacji, dobrze dopasowanej formy odpoczynku.

 22. Codzienne obcowanie z naturą.

 23. Próby bieżącego rozpoznawania i nazywania pojawiających się emocji.

 24. Rozpoczynanie i kończenie dnia bez elektroniki.

 25. Jeśli potrzebne – spotkanie z psychologiem lub psychoterapeutą.

 26. “Pobrudzenie rąk” w trakcie ulubionej, kreatywnej aktywności.

 27. Spotkanie z przyjacielem.

 

Poniżej przygotowałam dla ciebie arkusz do pobrania z podziałem na ww. kategorie, który możesz uzupełnić według swoich własnych preferencji.

POBIERZ ARKUSZ DO SAMODZIELNEGO UZUPEŁNIENIA

 

A na koniec, zerknij proszę, co czeka cię w kolejnych miesiącach.

ROZKŁAD JAZDY: STYCZEŃ-CZERWIEC 2019

W ramach wyzwania zaplanowałam motywy przewodnie na pierwsze sześć miesięcy tego roku. Jeśli chcesz wpłynąć na dalszy bieg tego projektu – gorąco zachęcam cię do dzielenia się swoimi sugestiami na kolejne sześć miesięcy. Nad jakimi obszarami chcesz pracować od lipca do grudnia tego roku?

 

STYCZEŃ – miesiącem UWAŻNOŚCI

LUTY – miesiącem BLISKOŚCI

MARZEC – miesiącem MINIMALIZMU

KWIECIEŃ – miesiącem OBDAROWYWANIA I WDZIĘCZNOŚCI

MAJ – miesiącem OSIĘDBANIA

CZERWIEC – miesiącem ZERO-WASTE

 

Brzmi interesująco? Jeśli zdecydujesz się wziąć udział w wyzwaniu i podzielić z innymi swoimi działaniami, np. na Instagramie – koniecznie oznacz swoje zdjęcia #uważny2019, by wszyscy uczestnicy mogli łatwo znaleźć siebie nawzajem.

 

A jeśli chcesz otrzymać dodatkową dawkę motywacji – dołącz do mojego Kryzysowego Newslettera. Z początkiem każdego miesiąca otrzymasz ode mnie mailowe powiadomienie o nowym motywie na dany miesiąc wraz z linkiem do ściągnięcia darmowych materiałów. Przy zapisie dostaniesz ode mnie również ebooka, pt. Kryzys 25-latka w pigułce.

 

 

 

* pole obowiązkowe




 

Czym dla ciebie jest osiędbanie? Jak chcesz zaopiekować się sobą w tym miesiącu?

(Visited 147 times, 147 visits today)

PRZECZYTAJ TAKŻE