Listopad miesiącem powrotu do uważności | Wyzwanie #uważny2019

A w jaki sposób najlepiej wdrażać uważne nawyki?

Odpowiedź prawdopodobnie cię nie zaskoczy – małymi krokami. :)

JESIENNE POWROTY DO UWAŻNOŚCI

Pośpiech i uważność nie idą ze sobą . Nie da się z uwagą wykonywać wielu rzeczy na raz, dlatego w tym miesiącu skupimy się tylko na dwóch nawykach. Ich wprowadzenie będzie mieć spektakularne efekty już po miesiącu codziennego praktykowania, a nie poświęcisz na nie łącznie więcej niż 30 minut dziennie.

Duże zyski, niskim kosztem – brzmi zachęcająco, prawda? Plan działania jest bardzo prosty i wygląda następująco:

 

NAWYK NR 1  – MEDYTACJA

– min. 10 minut rano lub wieczorem,

– medytacje prowadzone najlepiej sprawdzą się w przypadku początkujących osób,

– praktyka w dowolnym miejscu (zanim przejdziemy do medytacji w tramwaju w drodze do pracy,
polecam mimo wszystko zacząć w domu bez tylu rozpraszaczy).

CEL: zapanować nad przepływem i treścią myśli, ćwiczyć się w przywoływaniu oraz trwaniu w stanie “tu i teraz”.

 

NAWYK NR 2  – PRZELEWANIE MYŚLI NA PAPIER

– 10-15 minutowe poranne lub wieczorne spotkanie ze sobą na kartkach dziennika,

– praktyka w dowolnej formie (tzw. morning pages, zapisywanie luźnego przepływu myśli,
swoich refleksji i zdarzeń z całego dnia, śledzenie nastroju, itp.).

CEL: praca nad osobistym wglądem, zrozumieniem pojawiających się uczuć,
przeformułowywanie negatywnych myśli .

 

Nie jest istotne, którym nawykiem będziesz zaczynać, a którym kończyć dzień. Jednak w konsekwentnej praktyce pomaga wyznaczenie sobie na te czynności stałej pory w ciągu dnia. Jeśli lubisz, np. wolne, uważne poranki – nie ma problemu, by czynności te następowały jedna po drugiej. Kluczem jest systematyczność! Powodzenia. :)

PRZECZYTAJ TAKŻE:

Dlaczego warto medytować? 10 ciekawostek na temat MEDYTACJI UWAŻNOŚCI – MINDFULNESS

5 KORZYŚCI PROWADZENIA DZIENNIKA

DZIENNIK WDZIĘCZNOŚCI – wrażenia po miesiącu prowadzenia

Jeśli zdecydujesz się wziąć udział w wyzwaniu i podzielić z innymi swoimi działaniami, np. na Instagramie – koniecznie oznacz swoje zdjęcia #uważny2019, by wszyscy uczestnicy mogli łatwo znaleźć siebie nawzajem. ✨

 

 

Chcesz otrzymać dodatkową dawkę motywacji? Dołącz do mojego Kryzysowego Newslettera. Z początkiem każdego miesiąca otrzymasz ode mnie mailowe powiadomienie o nowym motywie na dany miesiąc wraz z linkiem do ściągnięcia darmowych materiałów. Przy zapisie dostaniesz ode mnie również ebooka, pt. Kryzys 25-latka w pigułce.

 

* pole obowiązkowe



 

Który z powyższych nawyków bardziej przypadł ci do gustu?

(Visited 126 times, 126 visits today)

PRZECZYTAJ TAKŻE