JAK MNIEJ MYŚLEĆ – poradnik dla wysoko wrażliwych i mój pierwszy patronat!

Dziś, czyli 24 kwietnia nakładem wydawnictwa Feeria ukazała się wyjątkowa książka, pt. Jak mniej myśleć. Dla analizujących bez końca i wysoko wrażliwych, autorstwa Christel Petitcollin. Wiadomość od wydawnictwa z prośbą o objęcie tego szczególnego poradnika moim patronatem była dla mnie przemiłą niespodzianką. Cieszę się, że mogę patronować książce, która porusza tak ważny w moim odczuciu temat. 

JAK MNIEJ MYŚLEĆ – MÓJ PIERWSZY PATRONAT

Już po samym przeczytaniu tytułu miałam wrażenie, że ta książka będzie w pewien sposób traktować o mnie samej. Nie pomyliłam się.

Nawet leniwiec, którego uważam za swoje duchowe zwierzę (ze względu na promowanie przez niego idei slow life oraz permanentny stan zen, do którego wciąż dążę w swoim życiu), a który uśmiecha się do mnie z okładki sprawił, że poczułam się wyjątkowo w zgodzie ze sobą podejmując się tego patronatu.

Ale dosyć już o moich pobudkach i zachwycie – przejdźmy do konkretów, czyli do treści poradnika.

 

JAK MNIEJ MYŚLEĆ – PORADNIK DLA WWO I NADWYDAJNYCH

Zastanawiasz się, co znaczą powyższe pojęcia i czy ten poradnik jest naprawdę dla Ciebie? Aby się przekonać, spróbuj odpowiedzieć na poniższe pytania:

Czy za każdym razem, nawet jeśli nic się szczególnego nie wydarzy, zastanawiasz się i rozmyślasz, analizując wszystkie możliwe sytuacje?

Roztrząsasz problemy, mimo że nie są już aż tak istotne?

Masz wrażenie, że twój mózg pracuje na pełnych obrotach i nie daje ci chwili wytchnienia?

Niezależnie od tego czy ponosisz porażki czy twoje życie stanowi wręcz samo pasmo sukcesów, jeden punkt pozostaje niezmienny — ciągłe zgłębianie przez ciebie różnych problemów  i walka z wciąż napływającymi myślami. Jesteś zmęczony tymi wątpliwościami, ciągłymi pytaniami, zbytnim natłokiem myśli, którym nie ucieka żaden szczegół. Nie potrafisz odpuścić, przez co czujesz się niezrozumiany i osamotniony. Na szczęście twój mózg ma ukryty przycisk stop. Dzięki zawartym w książce wskazówkom, będziesz mógł uwolnić się od natrętnego myślotoku i skupić na chwili obecnej.

Czego możesz się spodziewać?

Część pierwsza skupia się na budowie naszego mózgu i różnicach w jego funkcjonowaniu u lewo- i prawopółkulowców. Autorka w przystępny sposób tłumacz różnice w jego neurologicznym okablowaniu, w zależności od dominującej półkuli. Wyjaśnia naszą z natury skomplikowaną strukturę umysłową, działanie neuronów i receptorów, zjawisko przebodźcowania u wysoko wrażliwych osób (WWO) oraz tych, których nazwała nadwydajnymi. Jak sama stwierdza – nie znalazła lepszego określenia dla osób, do których kieruje powyższy poradnik i którym poświęciła lata badań oraz setki sesji terapeutycznych.

W drugiej części książki autorka kreśli psychologiczny portret tytułowych analizujących bez końca i wysoko wrażliwych. Rozkłada na części ich oryginalną osobowość, przybliża pojęcie tzw. pustki tożsamościowej, czyli stanu, w którym osoba taka rezygnuje z ekspresji siebie i swoich unikatowych cech w celu uzyskania akceptacji ze strony środowiska. Życie towarzyskie nadwydajnych oraz tworzenie przez nich satysfakcjonujących relacji jest dla nich nie lada wyzwaniem. To, co innym przychodzi z łatwością (np. przemilczenie jakiegoś niewygodnego faktu) dla nadwydajnych jest w najlepszym wypadku bezsensowne, w najgorszym – wprost nie do zaakceptowania.

Część trzecia poradnika jest tą bardziej zadaniową, która pomoże uzbrojonemu w niezbędną teorię czytelnikowi uporządkować i zorganizować myśli, odbudować swoją integralność, zoptymalizować funkcjonowanie swojego mózgu oraz sprostać wyzwaniom związanym z życiem towarzyskim i budowaniem relacji.

 

Za możliwość objęcia tego wyjątkowego poradnika patronatem jeszcze raz dziękuję wydawnictwu Feeria.

Tutaj możesz zapoznać się z opisem książki oraz zakupić egzemplarz – dla siebie lub bliskiej ci osoby, której neurologiczne okablowanie jest podobne do tego opisanego wyżej. ;)

A czy ty należysz do zacnego grona wysoko wrażliwych i analizujących bez końca osób?

(Visited 325 times, 325 visits today)

PRZECZYTAJ TAKŻE