WYZWANIE „4 SFERY” 2016 – wejdź w Nowy Rok, jako lepsza wersja siebie!

caleb-woods-170974

Wiecie, że to już trzecia edycja wyzwania? Bo po co czekać z postanowieniami do końca roku, jak można zacząć działać już teraz.

Pomysł na wyzwanie zrodził się 2 lata temu, gdy sfrustrowana: swoją złą kondycją, zaśmieconą przestrzenią, brakiem czasu na pielęgnowanie swoich pasji oraz rozwijanie nowych umiejętności postanowiłam poświęcić ten ostatni miesiąc roku na pracę nad sobą i swoim otoczeniem.

Na tym właśnie polega WYZWANIE 4 SFERY (nie mylić z ‚cztery sery’) – żeby wziąć na warsztat swoje ciało, przestrzeń, rozwój oraz hobby.

Pierwsza edycja wyzwania cieszyła się dużą popularnością  – wciąż nie mieści mi się w głowie, że wówczas do wydarzenia na facebooku dołączyło ponad 1000 osób.

DOŁĄCZ DO WYDARZENIA NA FB

Zaczynamy z delikatnym poślizgiem, ale wciąż mamy 3 tygodnie na działanie, zaczynając już dziś:

I. 6 grudnia – 11 grudnia
II. 12 grudnia – 18 grudnia
 19 grudnia – 25 grudnia – czas na świąteczny relaks
III. 26 grudnia – 31 grudnia

SFERA 1 – NOWY ROK W NOWEJ SKÓRZE

1. Ćwiczenia

Nad nowym ciałem pracujemy przez cały okres wyzwania, wybierając swój ulubiony trening o łącznym czasie min. 40 minut. Ustalamy sobie jeden, maksymalnie dwa dni wolnego w tygodniu.

Jeśli nie przepadasz za Chodakowską lub Mel B. mam dla ciebie dwie inne propozycje:

  1. Blogilates – najbardziej pozytywny fit-kanał z zajęciami z pop pilatesu
  2. Joga z Adriene – tylko pozornie mniej intensywny pomysł na trening

2. Oczyszczanie i dieta

Nie stosujemy żadnej konkretnej diety. Zamiast tego skupiamy się na nawykach, które chcemy wprowadzić na stałe, czyli:

  • odstawić cukier -> dopuszczamy tylko gorzką czekoladę od czasu do czasu, napoje słodzimy miodem
  • pić 1,5 l wody dziennie
  • ograniczyć kawę do jednej dziennie, resztę zastępować zieloną herbatą
  • zrezygnować z fast foodów, chipsów, paluszków i innych niezdrowych przegryzek
  • nie pić alkoholu

3. Wyciszenie i relaks

W tym miesiącu, aby złagodzić skutki stresu stawiam na codzienną 10-minutową medytację. Od pewnego czasu korzystam z aplikacji Headspace – jest idealnym wyborem dla początkujących, prowadzi krok po kroku przez sesje, pozwala się wyciszyć i efektywnie pracować z własnym umysłem (podchodzimy do niego jak do mięśni, które można wytrenować).

Do niej dorzucamy, w miarę możliwości, każdą inną formę relaksu, która sprawdza się u nas najlepiej – długą kąpiel, moment z książką, itp.

SFERA 2 – CZYŚCIMY OTOCZENIE

Z niecierpliwością czekałam na wolną chwilę, by zająć się głębszym oczyszczaniem własnej przestrzeni. Oto mój plan na zajęcie się tym bałaganem:

1 tydzień – SZAFA 
2 tydzień – MYCIE OKIEN, MEBLI, PODŁÓG + ŚWIĄTECZNE DEKORACJE
3 tydzień –KSIĄŻKI, NOTATKI, DOKUMENTY ORAZ ZBĘDNE BIBELOTY  

Tak rozłożone porządki nie powinny sprawić trudności, a po 3 tygodniach zobaczymy piorunujący efekt! Niechciane rzeczy możemy rozdać, sprzedać lub wyrzucić. Może warto urządzić jakąś e-wyprzedaż?

SFERA 3 – ODKRYWAMY CO NAS KRĘCI, CO NAS PODNIECA

To jest propozycja dla tych, którzy nie zdefiniowali jeszcze swojej pasji lub dla tych, którzy są chętni spróbować czegoś nowego. Wymyślamy 3 rzeczy, których chcielibyśmy spróbować – jedna rzecz na każdy tydzień. Poświęcamy jej tyle czasu, ile zdołamy, najlepiej od 15 minut do pół godziny dziennie. Może to być rysowanie, projekty DIY, granie na gitarze, śpiew, programowanie, robienie na drutach… cokolwiek, co sądzicie, że będzie sprawiać wam radość, a czego dotąd nie robiliście. Jeśli po spróbowaniu pierwszej rzeczy stwierdzisz, że to jest właśnie TO – nie musisz na siłę wymyślać kolejnych.

Jeśli jesteś już szczęśliwym posiadaczem jakiegoś hobby – poświęć mu również te 30 minut dziennie. Twój odprężony mózg ci za to podziękuje!

SFERA 4 – ZRÓB PIERWSZY KROK DO BYCIA EKSPERTEM

Wybierz jedną umiejętność, na rozwinięciu której najbardziej ci zależy. Może być to znajomość obcego języka, porywające publiczność przemówienia, efektywna praca z grupą, umiejętność szybkiego czytania. Wiesz już co to za rzecz? Świetnie. Będziemy nad nią pracować kolejne 15 – 30 minut dziennie.

Jeśli chciałbyś wziąć na warsztat więcej niż jedną umiejętność – super! Nie obarczaj się jednak więcej niż dwiema – godzina na obie, pół na hobby oraz 40 minut na ćwiczenia to już bardzo dużo.


JAK MONITOROWAĆ SWOJE POSTĘPY?

  1. Zważ się i zmierz w strategicznych miejscach.
  2. Zrób zdjęcie pokoju, szafy, biblioteczki – przed i po porządkach.
  3. Zatrzymaj to, co uda ci się stworzyć w ramach nowej pasji– podzielisz się swoimi efektami?
  4. Wyznacz datę sprawdzenia szlifowanej umiejętności – może czeka cię jakieś wystąpienie? Może umówisz się z kimś na rozmowę w obcym języku? Tylko w praktyce zobaczysz, jakie postępy poczyniłeś.

JAK NAJLEPIEJ TRZYMAĆ SWOJE POSTANOWIENIA W RYZACH?

Aby przewidziane aktywności miały przejrzystą formę, stworzyłam tabelę, w której możecie wpisać, co planujecie w konkretnej sferze na dany tydzień – do ponownego druku po każdych 7 dniach. Z rozpisanymi działaniami łatwiej jest nie zboczyć z kursu.

POBIERZ

Mam nadzieję, że to wyzwanie zmotywuje was do działania. Moje postępy możecie śledzić na Instagramie i Facebooku, a was zachęcam do relacjonowania postępów na swoich profilach oznaczając je #wyzwanie4sfery2016. 

Kochani, wejdźmy w ten 2017 rok bez zbędnego balastu, pełni nowej energii!

Dołączycie?

(Visited 26 times, 2 visits today)

PRZECZYTAJ TAKŻE