Grudniowy SELF CARE CHALLENGE – 31 dni dbania o siebie (PDF do pobrania)

lustra

Ostatnio często zadaję sobie pytanie – co zdążyłam zrobić dla siebie w mijającym roku?

Na podsumowanie przyjdzie jeszcze czas, choć już teraz nie mogę się nadziwić, ile rzeczy wydarzyło się w przeciągu ostatnich miesięcy. Bardzo ważnych rzeczy. Ile trudnych decyzji zostało podjętych. Patrząc wstecz nie żałuję ani jednej z nich. Docierając do mety, czuję się już jednak mocno zmęczona, tzw. „zużycie materiału” daje się mocno we znaki.

Jadąc na oparach wpadłam na pomysł grudniowego wyzwania. Proponuje je wam co roku, jednak to będzie trochę inne, ponieważ zakłada ono skupienie tylko i wyłącznie na sobie i na tym, żeby było nam dobrze. Sam odpoczynek i pielęgnacja. Brzmi świetnie, prawda?

Jeśli przez cały rok nie znalazłeś chwili, żeby o siebie zadbać, to wyzwanie jest świetną okazją, by to nadrobić. Zatrzymać się. Zaopiekować sobą. Zatroszczyć się o swoje zdrowie i dobre samopoczucie.

O co chodzi w wyzwaniu?

GRUDNIOWY SELF CARE CHALLENGE,
CZYLI 31 DNI DBANIA O SIEBIE

Jest ono bardzo proste. Poniżej przygotowałam listę 31 aktywności – każda propozycja do zrealizowania jednego dnia grudnia. Kolejność nie ma znaczenia. Wybierasz je według swoich potrzeb – aktualnego nastroju, czasu, którym akurat dysponujesz, itd.

Aby ułatwić śledzenie postępów przygotowałam dla was prosty plan do ściągnięcia:

POBIERZ: SELF CARE CHALLENGE – GRUDZIEŃ

W pustych kwadratach wpisujecie hasłowo aktywność, którą zdecydowaliście się zrealizować tego dnia. Po lewej stronie możecie odnotować swój nastrój, po każdym zakończonym tygodniu wyzwania:

selfcarechallenge12

CELmaksymalne wykorzystanie koncówki roku na zaopiekowanie się sobą, z naciskiem na zdrowie i higienę psychiczną.

Oto moje propozycje na wypełnienie powyższych kwadratów. Jeśli macie inne pomysły – jeszcze lepiej! Pamiętajcie, nie musicie sztywno trzymać się poniższej listy.

31 AKTYWNOŚCI NA KAŻDY DZIEŃ GRUDNIA

1. Zastanów się i zrób listę aktywności, które przynoszą ci szczególną przyjemność.

2. Wróć do swojej ulubionej książki i zacznij czytać ją ponownie.

3. Weź długą kąpiel – nadaj jej wyjątkowości (wykorzystaj moc aromaterapii, weź ze sobą książkę lub kieliszek wina, puść w tle relaksującą muzykę).

4. Pozwól sobie poprosić kogoś o pomoc.

5. Spędź trochę czasu w samotności.

6. Poświęć 10 minut na medytację.

7. Idź na długi spacer.

8. Spędź czas z osobą, z którą dawno chciałeś się zobaczyć.

9. Wyłącz telefon na kilka godzin.

10. Przeznacz czas na trening w ulubionej formie.

11. Nie zmuszaj się do niczego, czego nie chcesz robić.

12. Utnij sobie drzemkę.

13. Zrób listę rzeczy, za które jesteś wdzięczny.

14. Wypełnij dom swoim ulubionym zapachem.

15. Połóż się wcześniej spać.

16. Zatrzymaj się i zapytaj siebie, jak się czujesz.

17. Załóż swój ulubiony zestaw ubrań.

18. Nie miej poczucia winy w związku z odmawianiem lub zmianą planów.

19. Zrób listę osób, które cię inspirują.

20. Zrób sobie dzień przerwy od social media.

21. Posłuchaj ulubionej muzyki.

22. Zrób coś, co motywuje cię do działania.

23. Pozwól sobie na nicnierobienie.

24. Obniż poziom stresu – wykonaj trening relaksacyjny.

25. Spędź czas z naturą.

26. Podsumuj miniony dzień – co zrobiłeś dobrze, co mógłbyś poprawić, co miłego cię spotkało.

27. Zrób coś nowego.

28. Poświęć więcej czasu na poranną rutynę.

29. Zrób sobie lub zapisz się na masaż.

30. Zrób listę swoich małych i dużych sukcesów 2017 roku.

31. Znajdź czas na spisanie marzeń i celów na przyszły rok.

 

W grupie zawsze raźniej – dołącz do wyzwania na Facebooku. Relacjonujesz swoje postępy na Instagramie? Nie zapomnij oznaczyć ich #selfcare31 – inspirujmy się nawzajem!

Dołączysz? 

PRZECZYTAJ TAKŻE

  • Bardzo fajne wyzwanie na grudzień, spodobało mi się, a Twoje pomysły są bardzo inspirujące :) Chyba wykorzystam ten grudzień dla siebie najlepiej jak potrafię :)